fbpx
Travel

LEGOLAND & LEGO House w Billund w Danii [+PLAN PODRÓŻY!]

Na wstępie powiem, że będzie to bardzo konkretny artykuł. Po naszym ostatnim wyjeździe z dziećmi, kiedy to odwiedziliśmy LEGOLAND & LEGO House w Billund w Danii całą rodziną, na moim instagramie dostałam wiele podziękowań za inspirację tą destynacją, a także pytań i próśb o więcej informacji jak zorganizować taki wyjazd. Dziś przychodzę więc z gotowym planem podróży na krótki city break w tym miejscu, i to nie byle jakim – bo naszym własnym 🙂 W sumie spędziliśmy w Billund 4 dni i myślę, że jest to zarówno realny czas na załatwienie urlopu (lub np. umiejętne wygospodarowanie go w połączeniu z jakimś długim weekendem), a także wystarczający na to, by zwiedzić wspomniane dwa miejsca i jeszcze parę innych 🙂 Jeśli więc przez myśl przemknęła Ci wizja wyjazdu do Danii, to gorąco zapraszam Cię do czytania i chłonięcia inspiracji tym pomysłem 🙂

LEGOLAND i LEGO House w Billund w Danii

Jak zorganizować wyjazd do Billund w Danii?

Pozwolę sobie od razu operować kwotami i drobnymi sugestiami, tak by przekazywane przeze mnie informacje były kompletne i od razu gotowe do wcielenia w życie 🙂

No dobrze – jak więc zorganizować taki wyjazd z dziećmi? Przede wszystkim polecam zacząć od polowania na loty. Mam porównanie (zarówno finansowe, jak i logistyczne) z wyjazdem do Billund samochodem i o ile jest to SUPER opcja mieć auto do dyspozycji na miejscu, to niekoniecznie komfortowa na krótki pobyt.

Skupiamy się więc na znalezieniu idealnego połączenia lotniczego. Idealnego, czyli możliwie najtańszego, wygodnego pod kątem układu dni i godzin wylotu/przylotu (my wybraliśmy połączenie od czwartku do niedzieli = świetne rozwiązanie), a także (co chyba najważniejsze!) skorelowane z planem zwiedzania (w naszym przypadku miał to być Legoland i LEGO House).

Koniecznie zerknijcie na strony tych miejsc, upewnijcie się, że są czynne w tych konkretnych dniach tygodnia oraz jak długo! Np. nam zdecydowanie bardziej opłacało się odwiedzić LEGO House w piątek, bo Legoland w sobotę nie tylko był czynny o dwie godziny dłużej niż w piątek, to jeszcze tylko w sobotę mogliśmy skorzystać z dodatkowej, halloweenowej opcji Brick or Treat 🙂

Wiem, że to wiele informacji do skoordynowania ze sobą w jednym czasie, ale wierz mi – wszystko jest do ogarnięcia. Na tym etapie warto również pomyśleć o kwestii znalezienia noclegu – ale do tego jeszcze dojdziemy.

Samolot do Billund

Do Billund lata zarówno WizzAir, jak i Ryanair – ja podróżowałam na tym połączeniu wyłącznie tym drugim przewoźnikiem, w związku z czym to o nim będę się wypowiadać. Przejdźmy więc do konkretów.

Udało mi się znaleźć połączenie z Poznania do Billund z wylotem w czwartek o stosunkowo wczesnej godzinie (12:45) i lotem powrotnym w niedzielę dopiero o 17:25. Przez kilka tygodni obserwowałam ceny i ostatecznie udało mi się zakupić miejscówki w najtańszej możliwej opcji – 39 zł/os. + opłata za 4 zarezerwowane miejsca (w sumie 94 zł).

Razem wszystkie loty dla 4-osobowej rodziny w obydwie strony (tylko z bagażem podręcznym) wyniosły nas 406 zł.

Oczywiście wcześniej sprawdziłam również możliwe opcje noclegu, godziny otwarcia atrakcji, a także dostępne połączenia autobusowe.

Na tej podstawie ułożyłam wstępny harmonogram wyjazdu i tutaj już mam przyjemność zaprezentować gotowy plan naszej podróży – od tego momentu będzie mi łatwiej szczegółowo omawiać jego pozycje 🙂

LEGOLAND i LEGO House w Billund w Danii. Gotowy plan podróży.

Przypominam, że jestem na Instagramie! @blondpanidomu – zapraszam do obserwacji 🙂

LEGOLAND i LEGO House w Billund w Danii

Noclegi w Billund – co wybrać?

W następnej kolejności zarezerwowałam miejsce na nasz nocleg. Przyznam szczerze, że trochę się naszukałam i naporównywałam ofert, ale teraz, już po powrocie mogę przyznać, że znalazłam miejsce idealne. I tutaj od razu dodam, że WSZYSTKO ZALEŻY od potrzeb, oczekiwań i planów wyjazdowych danej rodziny.

My wiedzieliśmy, że tym razem nie możemy sobie pozwolić na długie dojazdy do Billund – z uwagi na długość naszego pobytu. Celowałam więc w miejsce oddalone o max. 15 km od Legolandu i jednocześnie lotniska w Billund (Legoland znajduje się w odległości dwóch przystanków autobusowych od lotniska, więc traktowałam te miejsca tożsamo). Udało mi się zarezerwować na AirBnb pięknie położony przestronny domek w miejscowości Give – to nie pierwszy raz, kiedy za pośrednictwem tego portalu znajduję jakąś perełkę.

Cena za pobyt również była niesamowicie okazyjna (prawdopodobnie z uwagi na termin pobytu – październik to już zdecydowanie niski sezon), bo wyniosła w sumie 1533,70 zł. To koszt za cały pobyt (3 noce), a do dyspozycji mieliśmy klimatyczny dom z odrębną sypialnią, łazienką, korytarzykiem z aneksem kuchennym oraz jadalnią z podwójną kanapą i zabawkami dziecięcymi, a także przytulny domek ogrodowy z dodatkowym miejscem do spania.

Dodam jeszcze, że cena jak na Danię, a dodatkowo bliską lokalizację z Billund była SERIO – ogromną okazją. Warto więc być cierpliwym, wytrwałym i poświęcić trochę czasu na znalezienie najbardziej odpowiedniego miejsca dla swojej rodziny (w możliwie najniższej cenie) 🙂

Na tym etapie, jeśli zamierzacie zdawać się na komunikację miejską naprawdę nie ma co zdawać się na półśrodki. Ja kilka razy poprzez zbyt słaby research władowałabym się na minę – za pierwszym razem okazało się, że autobusy owszem jeżdżą i przystanek jest blisko, ale nie jeżdżą w weekendy, a za drugim – podobna sytuacja, ale autobus nie jeździ po 17-tej.

W związku z tymi doświadczeniami, mój plan wyjazdu musiał być naprawdę drobiazgowy i już na etapie szukania noclegu zawierał szczegółowe połączenia autobusowe. Nie mogłam sobie pozwolić na wpadkę, tym bardziej, że zdecydowaliśmy się również zakupić bilety wstępu do Legolandu i LEGO House z wyprzedzeniem. Ale o tym za chwilkę 🙂

Bilety do Legolandu i LEGO House – ceny, promocje i kody

W następnej kolejności zaplanowałam pobyt w LEGO House i Legolandzie. Już wiedziałam, że LEGO House chcemy odwiedzić w piątek, więc kupiłam bilety poprzez ich stronę internetową, a przy użyciu linku rabatowego od dzieckowpodrozy (TUTAJ LINK) naprawdę sporo zaoszczędziłam. Taniej też jest po sezonie oraz przy zakupie biletów online. Łącząc te trzy rzeczy, udało nam się zakupić bilety do LEGO House dla 4-osobowej rodziny za 513,59 zł. Dzieci do 2 lat mają wejście gratis.

Podobnie rzecz miała się z zakupem biletów do Legolandu – tutaj udało nam się skorzystać z kodu rabatowego -50%, który dostaliśmy od koleżanki K. mieszkającej w Danii. Takie kody tam znajdują się na opakowaniach np. jajek lub masła. Jeśli nie macie takich „dojść”, warto poszperać na Allegro, stronach zniżkowych lub np. zerknąć w katalog LEGO, jeśli taki macie w domu bo Wasze dziecko jest fanem LEGO 🙂

W każdym katalogu LEGO znajduje się darmowy bilet dla dziecka przy zakupie biletu dla rodzica. Minus jest tylko taki, że z taką fizyczną zniżką z katalogu bilet można zakupić dopiero na miejscu. My ostatecznie kupiliśmy bilety do Legolandu z kodem rabatowym online, dodatkowo wybierając (60 koron od dziecka) halloweenową opcję Trick or Treat. Całość wyniosła nas 648,64 zł. W razie czego – tam również dzieci do 2 r.ż. wchodzą za darmo 🙂

Jak zorganizować wyjazd do Billund – garść informacji praktycznych

No dobrze, mamy już bilety lotnicze, wstępu na atrakcje oraz zarezerwowany nocleg – warto więc pomyśleć o zakupie ubezpieczenia podróżnego dla całej rodziny (w naszym przypadku to łączny koszt 120 zł), parkingu dla naszego auta na lotnisku w Poznaniu (80 zł) oraz wymienieniu koron na połączenia autobusowe.

W zdecydowanej większości autobusów można płacić jedynie gotówką, stąd też konieczność posiadania waluty fizycznie 🙂 Na stronie przewoźnika Sydtrafik można sprawdzić konkretne połączenia oraz ceny biletów, choć z samymi połączeniami świetnie radzi sobie również Google Maps. Na połączenia autobusowe wydaliśmy po przeliczeniu ok. 250 zł.

I to chyba by było na tyle z wydatków „przed” wyjazdem, natomiast nie z organizacji 😉 Na stronie LEGO House zarezerwowaliśmy sobie stolik w restauracji MINI Chef, by zjeść obiad zamawiany poprzez wybranie klocków LEGO i serwowany przez roboty, a także np. udało mi się doczytać, że jeśli dzieciaki przyjdą przebrane w klimacie halloweenowym, to otrzymają prezenty-niespodzianki 🙂

Jak to mówią: przezorny zawsze ubezpieczony, a ja po tylu już wyjazdach do Danii czułam potrzebę jeszcze lepszego dopięcia wszystkiego na ostatni guzik. Miałam świadomość, że niespełna 4 dni to naprawdę mało czasu i bazując na swoich doświadczeniach nie chciałam marnować czasu na zakup biletów, sprawdzanie połączeń czy robienie innych niepotrzebnych rzeczy na miejscu 🙂

LEGOLAND i LEGO House w Billund w Danii

4-dniowy, rodzinny city break w Billund – podsumowanie wszystkich wydatków

Podsumowując: koszty poniesione przed wyjazdem to 3551,93 zł. Na miejscu „jedyne” wydatki to te na jedzenie i przekąski, a różne pierdółki wybrane przez dzieci. Dodatkowo, w koronach miałam jeszcze wymienione ok. 250 zł (poszło wszystko), na jakieś zestawy dla Aleksa, popcorn w Legolandzie i jeszcze inne drobiazgi o których w tym momencie nie pamiętam.

Jeśli zaś chodzi o posiłki, to śniadania i kolacje jedliśmy w domu, a obiady w miejscu, w którym aktualnie się znajdowaliśmy. W LEGO House obiad dla naszej 4-osobowej rodziny wyniósł ok. 500 zł, w Legolandzie jakieś 450 zł. Nie były to jakieś bardzo wygórowane kwoty jak na Billund (choć jedzenie bardzo smaczne!) – na obiad dla jednej osoby dorosłej trzeba liczyć ok. 200 koron (ok. 140 zł).

Doliczając do tego zakupy w sklepie, obiad pierwszego i ostatniego dnia „na mieście”, kawy i przekąski w Legolandzie i LEGO House, różnego rodzaju pamiątki (magnesy), klocki dla dzieci itp. myślę, że cały wyjazd kosztował nas co najmniej 6,5 tys. zł.

Nie byliśmy na miejscu przesadnie oszczędni (trudno by było spędzić 10h w Legolandzie na kanapkach, nie spożywając tam żadnego ciepłego posiłku), ale też zupełnie nie rozrzutni. Myślę, że wydatkowaliśmy pieniądze na miejscu z dużą rozwagą i niewielkim zapasem na małe szaleństwa 🙂

Po raz kolejny zaznaczę – Skandynawia niestety nie jest najtańszym kierunkiem na świecie. Warto mieć tego świadomość decydując się na Legoland & LEGO House w Billund w Danii… tym bardziej z dziećmi! Z naszymi to przy obecnych cenach w Polsce można spokojnie zbankrutować, a co dopiero za granicą 😉

***

Polecam jednak oszczędzać na tym, na czym się da – polować na tanie loty, z głową dobierać nocleg, szukać rabatów na atrakcje… Ja z tego wyjazdu (poza oczywiście niesłychaną radością dzieci) jestem naprawdę usatysfakcjonowana. Chyba nie było takiej rzeczy, którą mogłabym zaplanować lepiej, w związku z czym ze spokojem ducha dzielę się z Tobą moimi radami i przemyśleniami w tym artykule 🙂

Mam nadzieję, że moje doświadczenia będą dla Ciebie pomocne przy organizowaniu rodzinnego wypadu do Billund! Jeśli jednak chciałabyś dowiedzieć się więcej o tym konkretnym wyjeździe, polecam Ci obejrzeć moje stories z pobytu (spędzonego wg. przedstawionego wyżej planu podróży) – zapisałam je w wyróżnionej relacji na moim profilu na instagramie.

Chętnie również rozwieję wszystkie wątpliwości, jeśli takie Ci się nasunęły w miarę czytania – zostaw swoje pytanie w komentarzu poniżej, a na pewno na niego odpowiem 🙂

Może zainteresują Cię jeszcze inne artykuły w tym temacie:

Wakacje w Danii z dziećmi – atrakcje, koszty, informacje praktyczne.
Legoland Billund – opinie, atrakcje i ceny.
Nasze wakacje w Danii czyli hygge w pigułce.
Halloween w Legoland Billund
– dlaczego poleciałam za granicę tylko z jednym dzieckiem?

Zdjęcia: BPD Company

SPODOBAŁ CI SIĘ TEN WPIS? BĘDZIE MI BARDZO MIŁO, JEŚLI:

• zostawisz pod nim komentarz,
  • polubisz mój fanpage na Facebooku,
  • zaobserwujesz mój profil na Instagramie.