Gotowanie

Dieta pudełkowa – i odchudzanie staje się proste…

Przez ostatnie 4 tygodnie miałam przyjemność testować dietę pudełkową Wygodna Dieta. Dzisiaj opowiem Ci, czego się w tym czasie nauczyłam, jakie efekty uzyskałam [pokażę Ci szczegółowe pomiary oraz zdjęcia PRZED i PO], a także które nawyki zostaną w mojej codzienności na dłużej. Mam nadzieję, że ten tekst zainspiruje Cię do tego, by zadbać o siebie – o swoje zdrowie, sylwetkę i ogólne samopoczucie oraz popchnie do zmian. Pamiętaj – zmiany są dobre! W końcu szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów 😉

Po rozmowie z dietetykiem Wygodnej Diety zdecydowałam się na dietę niskokaloryczną w opcji 1500 kcal dziennie. Na ich stronie internetowej możesz znaleźć również inne diety (aż 15 rodzajów!), a także przykładowe menu dla każdej z nich. To między innymi dieta ketogeniczna, wegetariańska, wegańska, bez glutenu, laktozy, nabiału, dla diabetyka, sportowa, a nawet antycellulitowa!

W czasie trwania diety codziennie rano (od pn-pt) otrzymywałam dokładnie opisaną kalorycznością i składnikami odżywczymi paczkę z 5 wartościowymi, odpowiednio skomponowanymi i bardzo smacznymi posiłkami. Dodatkowo, w swoim profilu na stronie miałam dostęp do kalendarza, w którym swobodnie mogłam zmieniać dni dostarczania diety oraz podglądać menu na każdy dzień – wraz ze szczegółami dotyczącymi każdego posiłku.

No dobrze, ale 4 tygodnie właśnie minęły i nadszedł czas na podsumowanie mojej opinii oraz efektów uzyskanych podczas korzystania z diety pudełkowej 🙂

 

Moja opinia o diecie pudełkowej – czego się na niej nauczyłam?

 

Stałej ilości posiłków w ciągu dnia 

W codziennej przesyłce znajdowało się 5 dań, choć nie zawsze zjadałam z nich wszystko. Głównie dlatego, że były bardzo sycące – w trakcie trwania diety ani razu nie zdarzyło mi się, żebym była głodna. Przestałam w związku z tym pomijać posiłki i siłą rzeczy nie doprowadzałam do sytuacji kiedy pół dnia nie jem nic, a później się objadam ponad miarę. Wręcz namacalnie odczułam jak świetnie funkcjonuje organizm przy stałej ilości posiłków w ciągu dnia i równych odstępach między nimi.

 

Nie podjadania między posiłkami

To było dla mnie dość zaskakujące, ale naprawdę będąc na diecie nie czułam głodu. Poza tym, w razie potrzeby zawsze wiedziałam, że czeka na mnie niedługo kolejny posiłek i bardzo łatwo wtedy było mi do niego wytrwać 🙂 Nie myślałam o jedzeniu, a z uwagi na dostarczane codziennie „pudełka” nasze potrzeby zakupowe się zmniejszyły, rzadziej bywałam w sklepach i zwyczajnie nie kupowałam niezdrowych przekąsek. A skoro nie miałam ich w domu = zupełnie przestałam je jeść.

 

Poznałam wiele nowych produktów i niecodziennych połączeń

I to takich, które z pewnością na stałe wejdą teraz do naszego codziennego menu. Uwielbiam poznawanie nowości przez pyszne doświadczanie! Były to takie kompozycje na które albo bym nie wpadła albo nawet nie zdecydowała się na zakup potrzebnych do nich produktów, a tu proszę – pożywne, zdrowe i przepyszne posiłki na wyciągnięcie ręki 🙂

 

Najadania się małym posiłkiem

Teraz już wiem, że z pozoru niewielkie i niskokaloryczne posiłki mogą być również bardzo sycące! Dzięki diecie, mam już też w głowie gotowe pomysły na takie małe i sycące „co nieco” 🙂

 

 

Bilansowania posiłków i określania ich kaloryczności

Było to o tyle łatwe zadanie, że każde pudełko miałam opisane dokładnie kalorycznością, a także ilością zawartych w nich makroskładników, takich jak białka, tłuszcze i węglowodany. Z czasem już nawet „na oko” potrafiłam ocenić potrawę pod kątem jej kaloryczności, poznałam wartości zawarte w nowych potrawach i teraz po zakończeniu diety będę mogła z tych doświadczeń dalej korzystać w praktyce.

 

Jeść tak, by nie czuć się przejedzoną

Pomimo dość dużej wiedzy na temat tego, jak warto się odżywiać dotychczas z nadmiaru pracy czy codziennych obowiązków gdzieś mi się rytm jedzenia w tym wszystkim rozjeżdżał. Przerwy między posiłkami się wydłużały, ja czułam się głodna, a później jadłam więcej niż powinnam – co często przypłacałam bólem brzucha, moja waga stała w miejscu, a ja sama czułam się kiepsko. „Pudełka” wrzuciły mnie we właściwy rytm i pokazały, że można czuć się lekką – ale nie głodną w tym samym czasie 🙂

 

Zabierać ze sobą jedzenie

Wychodząc z domu, w łatwy sposób mogłam zabrać posiłki ze sobą – oszczędzając pieniądze na wydatki „na mieście” i jednocześnie nie porzucając diety przy pierwszej możliwej okazji 😉

 

***

 

Z cateringiem nauczyłam się też jeść częściej, ale mniejsze porcje – piszę, jakbym odkryła koło na nowo, ale faktycznie poczułam jak zbawienny wpływ ma to na nasz organizm.

Z dnia na dzień zaczęłam czuć się lepiej, mój metabolizm przyspieszył, waga zaczęła spadać (i centymetry też), a motywacja rosnąć 🙂 W końcu udało mi się naturalnie wyrównać w organizmie poziom brakujących mi magnezu i potasu i tym samym zwalczyć drgającą od ponad 3 tygodni powiekę (na którą nie zadziałały nawet stosowane długofalowo suplementy) – to właśnie w dobrze zbilansowanej diecie upatruję się uzyskanego efektu 🙂

No dobrze, ale teraz pewnie najciekawsza sprawa dla wielu z Was – jak zmieniła się moja sylwetka po 4 tygodniach diety?

 

 

Moja opinia o diecie pudełkowej – uzyskane efekty [zdjęcia PRZED i PO]

 

Oczywiście przed rozpoczęciem testów dokładnie się zważyłam i zmierzyłam – w dniu rozpoczęcia korzystania z cateringu, czyli 6.04. To nie był dla mnie łatwy czas, bo byłam nieco przemęczona pracą, ale wprost idealny na rozpoczęcie diety – bo przecież moja forma nie była w tym czasie najlepsza.

Tego dnia waga wskazała 65,2 kg – dzisiaj tylko 62,0 kg 🙂

Poniżej wrzucam szczegółową rozpiskę uzyskanych przeze mnie efektów z podziałem na części ciała:

 

 

oraz zdjęcia porównawcze:

 

Jestem zadowolona z uzyskanych efektów – największą różnicę widzę w szczególności w pasie i po wewnętrznej stronie ud, a na poprawie tych partii ciała najbardziej mi zależało 🙂

Oczywiście na takiej diecie spokojnie można zrzucić nawet więcej, natomiast po pierwsze – już niejednokrotnie się przekonałam, że nie tyle waga jest istotna co wymiary, a po drugie – drastyczne obniżenie liczby spożywanych kalorii potrafi przynieść dokładnie odwrotny skutek.

Wówczas nasze ciało otrzymuje sygnał do tego, by zaoszczędzić tyle energii ile się da. Dlatego szczerze odradzam głodówki, które całkowicie mogą rozregulować nasz metabolizm, a zalecam wsłuchanie się w swój organizm i różnorodną, odpowiednio zbilansowaną codzienną dietę. Nie dietę skupioną na odchudzaniu, a dietę, której skutkiem ubocznym będzie osiągnięcie wymarzonych efektów.

Ja korzystając z cateringu dietetycznego zrzuciłam w sumie 3,2 kg wagi i ponad 24 cm w obwodach ciała, jednocześnie odżywiając swój organizm we właściwy sposób od środka, a także poprawiając swoje samopoczucie i motywację do dalszej dbałości o zdrowy styl życia. Wprowadziłam też do swojej codzienności wiele nawyków towarzyszących, które choć z pozoru małe to w sumie złożyły się na duży efekt 🙂

 

Czym jeszcze można wspomóc taką dietę?

 

Przede wszystkim właśnie dbałością o szeroko pojęty zdrowy styl życia. To te wszystkie drobne nawyki, które często staram się przemycać w postaci pigułki wiedzy w moich artykułach blogowych i treściach publikowanych w social mediach. Najważniejsze z nich to oczywiście już niejednokrotnie przeze mnie wspominane:

Zdrowe odżywianie – czyli podstawa podstaw funkcjonowania organizmu. Dieta, w której skład wchodzą głównie pełnowartościowe produkty i taka o obniżonej ilości przetworzonego, „śmieciowego” jedzenia ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, sylwetkę oraz ogólne samopoczucie 🙂

Aktywny tryb życia – teraz już nie ćwiczę codziennie, ale 2-3 razy w tygodniu po około 20 minut. Przestałam narzucać sobie presję codziennych ćwiczeń – tego rodzaju wyzwania są fajne i mogą być bardzo motywujące, ale jednak mają one to do siebie, że są realizowane w ściśle określonym przedziale czasowym. I ten czas wzmożonego wysiłku się kiedyś kończy 🙂

Warto nie narzucać sobie od razu wielkich celów (i porzucać ich przy pierwszym potknięciu), ale dążyć do nich metodą małych kroczków.

Picie odpowiedniej ilości wody – dla kobiet powinno być to nawet 2,7 l dziennie! Ostatnio napisałam nawet obszerny artykuł na ten temat >> Jak nauczyć się pić więcej wody?

Regularne i przemyślane stosowanie postu przerywanego – zazwyczaj zaczyna się od podziału 14/10 – 14 godzin postu, po czym następuje 10-godzinne okno żywieniowe, w którym można jeść. W praktyce wygląda to tak, że jemy np. w godzinach 8-18.

IF (Intermittent Fasting) to nie dieta a harmonogram, a więc spokojnie można łączyć go z różnymi dietami. Być może za jakiś czas napiszę coś więcej, bo ten temat wydaje mi się bardzo ciekawy do szerszego omówienia 🙂

Wysypianie się! – odpowiednio długi i co równie ważne – jakościowy sen odgrywa istotną rolę w przyspieszaniu metabolizmu hormonów związanych z regulowaniem przyjmowania pokarmów. >> TUTAJ pisałam o tym, jak można poprawić jakość swojego snu i wydłużyć czas trwania fazy głębokiej.

Pielęgnacja ciała – począwszy od szczotkowania na sucho, przez stosowanie bańki chińskiej, po różnego rodzaju specjalistyczne zabiegi zwalczające cellulit.

 

 

Catering dietetyczny – co dostajesz?

 

Catering dietetyczny Wygodna Dieta to zestaw zdrowych i smacznych posiłków, skomponowanych przez wykwalifikowanych dietetyków. Wszystkie dania przygotowywane są pod okiem doświadczonego szefa kuchni przy zachowaniu najwyższych standardów higieny, potwierdzonych certyfikatem HACCAP.

Zamawiając catering dietetyczny, otrzymujesz:

  • dietetyczne posiłki z dostawą pod wskazany adres,
  • dietę ułożoną przez doświadczonych dietetyków,
  • elastyczność w zmianach terminów i adresu dostaw oraz rodzaju i kaloryczności diety w trakcie trwania zamówienia,
  • bezpieczne i higieniczne opakowania – znajdujące się w nich jedzenie można podgrzewać w kuchence mikrofalowej,
  • smaczne dania przygotowane przez profesjonalny zespół kucharzy,
  • pewność, że posiłki zostały przygotowane ze świeżych produktów najwyższej jakości,
  • możliwość wyboru opakowań biodegradowalnych,
  • możliwość stałego kontaktu z dietetykiem bez dodatkowych kosztów.

Zamów catering dietetyczny z dowozem, oszczędzaj czas, uzyskaj lepszą sylwetkę i ciesz się pysznymi daniami każdego dnia!

Wygodna Dieta dowozi zamówienia do kilkuset miejscowości w całej Polsce – sprawdź TUTAJ czy dowiezie również do Twojej 🙂

 


Z kodem blondpanidomu otrzymasz 5% rabatu na dietę pudełkową dłuższą niż 10 dni.


UWAGA! Kod jest ważny tylko w dniach 4-10.05.2021 r.
Zniżka dotyczy ceny diety, a nie dostawy (w każdym większym mieście znajduje się jednak bezpłatna strefa dostaw).
W załączniku znajduje się regulamin oferty promocyjnej.

 

Dlaczego zdrowe nawyki są takie ważne?

 

Ostatecznie i tak wszystko sprowadza się do jedzenia – bo nie bez kozery mówi się, że jesteśmy tym co jemy 🙂

I choć niby mamy tego świadomość, to jednak niewiele jest osób, które świadomie dobierają produkty spożywcze i wprowadzają je do swoich diet. W pogoni za codziennymi obowiązkami mamy mało czasu na cokolwiek, a przygotowywanie wartościowych posiłków to czynność często spychana na drugi lub nawet kolejny plan. Jesteśmy zmęczeni, głodni i nie mamy ani siły ani ochoty na „stanie przy garach” w związku z czym często wolimy po prostu zamówić gotowe danie z restauracji.

Tylko, że tak się nie da funkcjonować na dłuższą metę – w szczególności, jeśli ma się dzieci. Sama staram się na co dzień nie zadręczać myślą o tym, jak ważne jest programowanie żywieniowe we wczesnych okresach ich życia, ale jednak warto mieć te wszystkie kwestie z tyłu głowy. Dobrze więc, jeśli „szybkie wyjścia” są sporadycznym działaniem, a nie codziennym sposobem żywienia – zarówno naszego, jak i całej naszej rodziny.

Pamiętaj, że to jak jemy naprawdę mocno wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie, ale w różnego rodzaju podejściach do przygotowywania posiłków jednak na pierwszy plan wychodzi Twój komfort oraz dopasowanie diety do stylu życia i pracy.

Ja szczerze mówiąc nie mam czasu na przygotowywanie 5 zróżnicowanych i odpowiednio zbilansowanych posiłków dla naszej rodziny każdego dnia – bo gdybym to robiła, to chyba nie miałabym już czasu na nic innego 😉 Oczywiście gotowanie można usprawnić korzystając z gotowych półproduktów, przygotowując potrawy na kilka dni, mrożąc…

Jeśli jednak chcesz zrzucić nadprogramowe kilogramy, zaoszczędzić masę czasu i możesz sobie finansowo pozwolić na nawet krótki czas takiego komfortu to gorąco i ze szczerego serca polecam Ci catering dietetyczny Wygodna Dieta. Warto też przyjrzeć się temu, co jemy na co dzień i zacząć od nawet drobnej zmiany – często to właśnie początek jest najważniejszą częścią całej pracy (Platon). Zacznij już dziś! 🙂

dieta pudełkowa opinie


Partnerem publikacji był catering Wygodna Dieta


Zdjęcia: More for Family Fotografia


SPODOBAŁ CI SIĘ TEN WPIS? BĘDZIE MI BARDZO MIŁO, JEŚLI:
  • zostawisz pod nim komentarz,
  • polubisz mój fanpage na Facebooku,
  • zaobserwujesz mój profil na Instagramie.