fbpx
Travel

Białka Tatrzańska – najlepsze atrakcje dla dzieci

Białka Tatrzańska to prawdziwa perełka w sercu Podhala, pełna atrakcji zarówno dla dorosłych, jak i najmłodszych. Jeśli marzycie o wyjeździe w góry, ale nie chcecie, aby Wasze dzieci się nudziły – będzie to idealny wybór! W tym artykule podpowiem Wam, jakie atrakcje w Białce i jej okolicach odwiedziliśmy w tym roku i szczerze polecamy 🙂 Od fascynujących rezerwatów przyrody, przez ciepłe termalne kąpiele, aż po niesamowite miejsca, które pobudzają wyobraźnię – to właśnie tam znajdziecie najlepsze atrakcje dla dzieci. Sprawdźcie, jakie miejscówki warto odwiedzić, tak by wspólny urlop był pełen przygód i niezapomnianych chwil 🙂 Gorąco zapraszam do czytania!

Zacznę od małego wprowadzenia: w Białce Tatrzańskiej byliśmy na przełomie czerwca i lipca i trafiliśmy w tym czasie na super pogodę 🙂 W ogóle mam takie doświadczenie, że w górach zawsze jest lepsza (i pewniejsza) pogoda niż nad morzem. Po raz kolejny postawiliśmy na rodzinny apartament – który obsługuje agencja Sun&Snow, a rezerwacji od nich dokonywałam przez (mój ulubiony) portal AirBnb.

Samo mieszkanko nie było duże, ale miało wszystko, czego tak naprawdę potrzebowaliśmy, było klimatyczne i co najważniejsze – mieliśmy dostęp do naprawdę wielu atrakcji na terenie resortu, zarówno na pogodę, jak i jej brak 😉 Ale jak ze wszystkim w życiu, każdy ma inne oczekiwania i potrzeby. Nam zależało na Tatrach, bliskości gór, aneksie kuchennym (już nie dla nas stricte hotelowe klitki), osobnej sypialni – żeby wieczorem móc położyć dzieci i posiedzieć sobie we dwójkę, no i na ATRAKCJACH – pod dachem i na świeżym powietrzu 🙂

W naszym resorcie mieliśmy: basen zewnętrzny, saunę zewnętrzną, ruską banię, plac zabaw, strefę grillową, boisko do siatkówki i mini-siłownię oraz strefę SPA&Wellness wewnątrz, gdzie znajdowała się sauna fińska oraz strefa relaksu z możliwością skorzystania z różnego rodzaju zabiegów. Jednak z uwagi na fakt, że z tą pogodą w naszym kraju to nigdy nie wiadomo, to fajnie mieć jakiś back-up plan na terenie hotelu.

Wewnątrz zatem mieliśmy do dyspozycji: salę zabaw dla dzieci (basen z kulkami, domek ze zjeżdżalnią, huśtawkę itp.) oraz salę klubową, gdzie był bilard, piłkarzyki, tenis stołowy, Xbox z projektorem, szachy i różne planszówki.

I powiem Wam, że TAK MOŻNA ŻYĆ 🙂 W dzisiejszych czasach to te strefy dla dzieci są naprawdę tworzone z myślą o rodzicach 😉

Białka Tatrzańska - atrakcje dla dzieci Białka Tatrzańska - atrakcje dla dzieci Białka Tatrzańska - atrakcje dla dzieci

1. Przełom Białki

Rezerwat Przyrody „Przełom Białki” jest położony na terenie miejscowości Krempachy i Nowa Biała. Przy rezerwacie znajduje się darmowy parking, a z niego już rzut beretem do rezerwatu. My zaczęliśmy zwiedzanie od spaceru nad rzekę Białkę, następnie weszliśmy na Skałę Obłazową i do Jaskini Obłazowej.

W całej podróży towarzyszył nam piesek, który przyczepił się nas już od wyjścia z hotelu. Widoki tam są naprawdę ładne, teren przestronny i urokliwy, a cała atrakcja w pełni darmowa. Polecam jednak dołożyć ją jako dodatek do planu zwiedzania, raczej nie jako cel sam w sobie 🙂

2. Tatrzańskie Archiwum Planety Ziemia

Podczas naszego pobytu w Białce mieliśmy okazję zwiedzić otwarte w tym roku Tatrzańskie Archiwum Planety Ziemia. Rok temu, podczas naszej wyprawy do Doliny Kościeliskiej obserwowaliśmy proces budowy tego miejsca, a w tym – mogliśmy je w końcu odwiedzić 🙂

Koszt biletów dla rodziny 2+2 to 140 zł. Polecam kupić bilety online z wyprzedzeniem, bo sprzedawane są one na konkretną godzinę i w przypadku dużego zainteresowania nie ma możliwości wejścia „od ręki”. My chcieliśmy kupić bilety na miejscu, ostatecznie musieliśmy wrócić dopiero za 2h 😉

Czas zwiedzania to około 90 minut, a cała grupa prowadzona jest przez przewodnika – i to wraz z nim przemieszcza się z jednego pomieszczenia do drugiego. Uważam, że taka forma jest naprawdę super, bo może nie tylko dowiedzieć się wielu nowych rzeczy, ale też przyswoić je znacznie lepiej niż przy samodzielnym zwiedzaniu. My ze swojej strony szczerze polecamy to miejsce 🙂

A raptem 6 km dalej, w Kościelisku, możecie pysznie zjeść w restauracji Gąsienicowo Kącina. To restauracja serwująca pizzę z pieca opalanego drewnem (i nie tylko!). Sama pizza jest niesamowicie oryginalna w smaku i z regionalnymi akcentami. Byliśmy tu kilka razy również w ubiegłym roku i mogę potwierdzić, że smak i jakość pozostały niezmienne 🙂

Atrakcje dla dzieci w Białce Tatrzańskiej i okolicach Atrakcje dla dzieci w Białce Tatrzańskiej i okolicach Atrakcje dla dzieci w Białce Tatrzańskiej i okolicach Atrakcje dla dzieci w Białce Tatrzańskiej i okolicach

Przeczytaj jeszcze: Atrakcje dla dzieci w Zakopanem i okolicach – TOP10 miejscówek

3. Gorący Potok

Termy Gorący Potok w Szaflarach polecają się dla rodzin z dziećmi! 🙂

Trochę miałam obawy przed wejściem, bo choć nie padało, to pogoda nie była jakaś wybitna, a ten obiekt jest w całości umiejscowiony na zewnątrz. Okazało się, że kompleks term Gorący Potok tworzy 21 basenów zewnętrznych, które są napełnione wodą termalną o temperaturze 34-40 stopni! Więc wszędzie jest naprawdę super ciepło 🙂

Ceny nie należą do najniższych, pakiet startowy (2,5h) dla rodziny 2+1 to koszt 239 zł + dopłata w wysokości 45 zł za każde kolejne dziecko.

Póki co w tym regionie mieliśmy porównanie jedynie z Termami Bania, które odwiedziliśmy rok temu i moje zdanie jest następujące: w Gorącym Potoku na plus jest bardzo ciepła/gorąca woda WSZĘDZIE, brak tłumów i fajny klimat na zewnątrz (choć trochę surowy), a na minus fakt, że nie ma tam za bardzo nic pod dachem (podczas niepogody może być słabo) i mniej opcji pod dzieci niż na Termach Bania (ale też może nie jestem obiektywna, bo trafiliśmy na zamkniętą strefę dmuchańców).

Generalnie i tak polecam bardzo, dzieciom i tak się super podobało, woda cieplutka, a jak słoneczko przygrzeje to już w ogóle ekstra jest być na zewnątrz 🙂

4. Wielki Kopieniec

Wielki Kopieniec to widokowy szczyt (1328 m n.p.m.) w Tatrach, idealny na wycieczkę z dziećmi.

Start trasy zaczyna się w Toporowej Cyrhli – warto pamiętać, że każde wejście na szlak TPN jest płatne. Bilet normalny to koszt 10 zł, ulgowy – 5 zł, a dzieci do 7 r.ż. nie płacą. Bilety można też kupić online, co jest ogromną wygodą – w wielu miejscach znajdują się QR kody na tablicach (również na parkingach). Przy okazji przypominajka! Jeśli wybieracie się na Morskie Oko (pisałam o tym TUTAJ), to tam miejsce na parkingu trzeba rezerwować nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem!

Samo wejście nie jest super komfortowe, dużo tutaj pagórków, korzeni drzew i kamyków – za to wzniesienie nie jest aż tak duże, a widoki po drodze są naprawdę urokliwe 🙂 Po drodze można kupić oscypki od lokalnego bacy czy kupić książkę dla dzieci od zakopiańskiej pisarki na Polanie Kopieniec. Z Polany na Wielki Kopieniec jest jeszcze ok. 40 min spaceru, a cała trasa od wejścia to około 1h 50min.

A jak już zejdziecie od strony Jaszczurówki, to znajdziecie klimatyczną restaurację Willa pod Piórem, gdzie zjeść można przepyszne domowe obiadki 🙂

Białka Tatrzańska dla rodzin Białka Tatrzańska dla rodzin Białka Tatrzańska dla rodzin Białka Tatrzańska dla rodzin

Przypominam, że jestem na Instagramie! @blondpanidomu – zapraszam do obserwacji 🙂

5. Fitness Factory Nowy Targ

Tę miejscówkę odkryliśmy zupełnie przypadkiem. Jako, że nasz wakacyjny wyjazd był dość długi to chcieliśmy choć ze dwa razy zrobić swoje treningi. Ze względu na lokalizację, padło na Nowy Targ i siłownię Fitness Factory.

Na miejscu okazało się, że to nie tylko siłownia, ale też kawiarnia i sala zabaw tuż obok! Dzieciaki są zachwycone, a rodzice mogą ćwiczyć w tym samym czasie – patrząc na dzieci przez szybę 🙂 W razie czego, w kawiarni też jest kilka widoków z kamer i też można obserwować swoje pociechy.

Wstęp do sali zabaw bez limitu czasu to 30 zł za osobę w tygodniu i 35 zł – w weekend.

W restauracji, poza kawą i ciachem można też zjeść coś na ciepło – zamawiając do stolika, czeka na Was jeszcze jedna atrakcja… robocik, który dostarcza posiłek 🙂 Dla nas to była nie lada atrakcja, bo nie mieliśmy dotąd okazji nigdy takiego spotkać.

W niedalekiej okolicy, bo w Czarnym Dunajcu możecie wybrać się na obiad do restauracji U Józefa – przepysznie, klimatycznie i jednocześnie bardzo swojsko 🙂 Polecam Wam zaplanować sobie właśnie Nowy Targ w połączeniu z obiadem w Czarnym Dunajcu, a stamtąd będziecie mieli już rzut beretem na Termy Chochołowskie – o których opowiem więcej w osobnym punkcie 🙂

Atrakcje Białka Zakopane okolice Atrakcje Białka Zakopane okolice Atrakcje Białka Zakopane okolice

6. Escape Room Let Me Out

Znajduje się w Zakopanem (jakieś 30 minut od Białki), a wyjście do escape room’u było pomysłem na spędzenie urodzin Aleksa – które to wypadły właśnie w czasie naszego pobytu na wakacjach 🙂 Po wstępnej selekcji i sprawdzeniu opinii na portalu LockMe, skontaktowałam się jeszcze z escapem, żeby upewnić się, że wybrany przez nas pokój (Komnata Wiedźmy) będzie odpowiedni dla naszych dzieci.

Poziom trudności to mniej więcej 3/6, a cena za zespół graczy od 2-4 osób wynosi 240 zł.  Oczywiście trzeba rezerwować wejście wcześniej, na konkretną godzinę – przez stronę LetMeOut.

W escape room’ach z założenia nie można nagrywać ani robić zdjęć, dlatego nie mam ich zbyt wielu, ale pokój choć bardziej w klimacie fantasy (wolę klimat scary), to mi się BARDZO podobał! Dużo elektroniki (to na plus!) i może tylko jedna kłódka, ciekawa fabuła, przejścia i więcej niż jedno pomieszczenie – to tygryski lubią najbardziej 😉 Trzeba jednak też tam trochę pomyśleć, choć starsze dzieciaki takie jak Aleks (9 lat) na bank się tam super pobawią!

Dla Oliwki jednak (5 lat) pokój był mimo wszystko zbyt straszny (tzn. moim zdaniem nie, ale jej – tak), dawaliśmy jej też gotowe rozwiązania do wykonania, żeby też mogła uczestniczyć w zabawie – więc dla młodszych takie wyjście to tak średnio, ale Aleks to był prawdziwy kompan! Sam wszystko ogarniał, czasem szybciej wpadał na pewne rzeczy niż my 😉

Tak czy inaczej pokój super (mają też inne) i zdecydowanie polecam!

Może zainteresuje Cię: Wrocław z dziećmi – TOP7 atrakcji dla dzieci

7. Polana Rusinowa i Gęsia Szyja

Polana Rusinowa (1209 m n.p.m.) to dość łatwa, widokowa i w większości wiodąca prosto trasa, którą zdecydowanie warto przejść 🙂 Spacer szlakiem zielonym z parkingu Wierch Poroniec zajmie Wam około 1h 20 min.

Mówiąc krótko: tam jest tak pięknie, że aż nie do wiary! Przy odrobinie szczęście będziecie mieli okazję obserwować wypas owiec, zjeść oscypka albo trafić na przewodnika TPN, który opowie Wam więcej o tym miejscu 🙂 Przy okazji, przypominam o konieczności zakupu biletów – pisałam już o tym więcej w punkcie 4. Dodam jeszcze tylko, że warto kupić je online wcześniej, bo już na parkingu miałam ogromny problem ze złapaniem internetu.

Będąc już na Polanie Rusinowej zdecydowanie warto się pokusić o dalszą wędrówkę na Gęsią Szyję (1489 m n.p.m). Wg. drogowskazu to jeszcze 50 min. wspinaczki – tyle, że dość stromo w górę. Niby są schody, ale szeroko rozstawione i dość wysokie, czasem łatwiej przejść bokiem. Aleks liczył schodki – było ich około 1154 :O Kijki trekkingowe byłyby tam jak znalazł, ale pech chciał, że nie wzięliśmy ich z Poznania – ratowaliśmy się patykami 😉 Mówiąc zupełnie szczerze – z dziećmi może być ciężko, ale nie jest to niemożliwe. Ja za to myślałam, że płuca wypluję, bo kondycji to mam tyle co nic.

Za to widoki na górze wynagradzają wszystko!!! Po raz kolejny tylko utwierdziłam się w przekonaniu, że zdjęcia i filmy nie są w stanie oddać tego, co widzimy na żywo 🙂

8. Termy Chochołowskie

Termy Chochołowskie to z pewnością większy kompleks niż Gorący Potok, w nowocześniejszym klimacie – ale z nutką tradycyjności 😉 Miejsce oceniam jako bardzo fajne, dużo atrakcji dla dzieciaków no i super widoki na góry ze strefy zewnętrznej!

Bilet rodzinny w opcji 2+2 to koszt 269 zł za 4h zabawy (są do wyboru tylko 4h albo cały dzień). Ja znalazłam je taniej na jednym z portali prezentowych + dodatkowo zgarnęłam jeszcze 25 zł rabatu za pierwszą rejestrację. Warto szukać, bo często tego typu wejściówki można dorwać w dużo niższej cenie! Ostatecznie za wejście zapłaciliśmy 221,50 zł 🙂 Ale… nie wysiedzieliśmy tam aż 4h – mimo wszystko uważam, że warto mieć duży zapas czasu na spokojne ogarnięcie się, suszenie włosów itp. i nie przejmować się ewentualnymi dopłatami.

Nie chciałam zakładać osobnego punktu, ale w tych rejonach też całkiem fajne (ale nieco mniejsze) są Termy Zakopiańskie, w których byliśmy dwukrotnie. Też są całkiem spoko, a widok na góry chyba nawet jeszcze lepszy! Nie mam jednak z nich żadnych zdjęć, bo UWAGA po wejściu na strefę basenową wita nas duży napis „Zakaz robienia zdjęć i filmowania”. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałam, ale ok 😉 I jeszcze jeden mały minus za wodę – poza termalną na zewnątrz, woda nie była niestety zbyt ciepła.

Powiem tak: kto raz odwiedził Park Wodny Suntago (TUTAJ recenzja), ten wszystko inne porównuje do niego 😉

A po takim dniu musieliśmy się doładować jakimś pysznym comfort food – postawiliśmy na restaurację Karczma pod Tatrami w Zakopanem. I to był strzał w 10! Bardzo fajny, góralski klimat, nie było tłumów, za to była spora strefa dla dzieci, a jedzonko – BAJKA! Mocne polecanko od nas 🙂

9. Zakopane

O ile od dłuższego czasu uważam, że Zakopane jest przereklamowane, dużo tam przaśności, przepychu i Aliexpress, to naprawdę da się znaleźć tam całkiem przyjemne miejscówki. Wystarczy zejść trochę z głównego deptaku 😉

Znajdziecie tam piękne widoki na góry, plac zabaw, park, dobre jedzonko i miejsce na relaks – pobliska Rówień Krupowa to polana absolutnie idealna do tego celu 🙂 Koniecznie odwiedźcie też Iluzja Park, Góralski Browar i nad nim rozległy taras na dachu!

A jeśli potrzebujecie więcej inspiracji na te tereny, to zapraszam Was na moje polecajki i artykuł Atrakcje dla dzieci w Zakopanem i okolicach (KLIK!).

Białka Tatrzańska – najlepsze atrakcje dla dzieci

Jeśli zastanawiacie się, gdzie spędzić aktywne i pełne atrakcji wakacje, Białka Tatrzańska i jej okolice to będzie najlepszy wybór! 🙂 Od kiedy po raz pierwszy wybraliśmy się z dziećmi w Tatry, wyjazdy w niższe góry już nie robią na nas takiego WOW 😉

Polecam serdecznie Białkę, nawet jako bazę wypadową do wymienionych wyżej miejscówek – Wasze dzieci będą się świetnie bawić, a Wy zrelaksujecie się w otoczeniu pięknej przyrody. Mam nadzieję, że nasze propozycje obfitujące w najlepsze atrakcje dla dzieci w Białce Tatrzańskiej pomogą Wam zaplanować idealny wyjazd, pełen radości i wspólnych, rodzinnych chwil.

A jeśli chciałybyście dowiedzieć się więcej lub zobaczyć „na żywo” wymienione w artykule miejscówki do serdecznie zachęcam Was do obejrzenia moich dwóch wyróżnionych relacji na Instagramie z tego wyjazdu: Białka ’24 #1 i Białka ’24 #2.

A jeśli ten tekst był dla Ciebie inspirujący, możesz postawić mi kawę klikając poniżej 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Może zainteresują Cię inne artykuły tego typu:

Atrakcje dla dzieci w Poznaniu
Łódź z dzieckiem – najlepsze atrakcje dla dzieci w łódzkim
Atrakcje dla dzieci w Ustce i okolicach
Atrakcje dla dzieci – Białowieża i Puszcza Białowieska
Wakacje w Danii z dziećmi – atrakcje, koszty, informacje praktyczne

Zdjęcia: BPD.Company

SPODOBAŁ CI SIĘ TEN WPIS? BĘDZIE MI BARDZO MIŁO, JEŚLI:
  • zostawisz pod nim komentarz,
  • polubisz mój fanpage na Facebooku,
  • zaobserwujesz mój profil na Instagramie,
  • dołączysz do mnie na TikToku.